Zmieniające się intensywnie przepisy wymuszają nieustanne aktualizowanie posiadanego oprogramowania. O ile w przypadku systemów pudełkowych ciężar spoczywa głównie na producencie, a klientowi pozostaje głównie instalowanie poprawek, o tyle w przypadku oprogramowania nietypowego, utworzonego na zamówienie indywidualne, problem z czasem może stawać się coraz poważniejszy.
Taka sytuacja dotknęła jednego z moich klientów, dystrybutora z rynku części motoryzacyjnych. Istniejące oprogramowanie, uwzględniające specyfikę branży, musiało być nieustannie aktualizowanie na skutek ciągle zmieniających się przepisów, dotyczących sprzedaży. W chwili, gdy producent oprogramowania ogłosił, iż planuje w najbliższym czasie wycofać się z wsparcia swoich klientów, sytuacja stała się bardzo poważna.
W uzgodnieniu z Klientem podjęliśmy decyzję, iż należy dokonać rozdziału funkcjonalności i wyekstrahować część sprzedażową do nowego, niezależnego modułu. Aby w przyszłości uniknąć podobnych problemów, oprogramowanie sprzedażowe winno być wspierane przez dużego i stabilnego dostawcę. Nasz wybór padł na system WAPRO, dostarczany przez firmę Asseco.
Sam wybór systemu, rzecz jasna, był tylko pierwszym krokiem. W ramach prowadzonych prac dokonaliśmy m.in.:
Obok prac wdrożeniowych, opisanych pokrótce powyżej, wsparcie dla Klienta objęło także porządkowania dotychczasowej infrastruktury sprzętowej. Pomoc obejmowała zarówno prace związane z wycofaniem komputerów, których systemy operacyjne nie miały już wsparcia producenta, przygotowanie nowej platformy serwerowej, jak i opracowanie procesów biznesowych ułatwiających inwentaryzację i zarządzanie sprzętem.
Obecnie przeszliśmy z fazy wdrożenia do fazy utrzymania produktu.
Dodatkowo przygotowuję nową wersję aplikacji dziedzinowej, gwarantującą zarówno większą stabilność i wydajność, jak i lepszy model biznesowy systemu.
Korzyści dla Klienta: